داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
چه مکمل‌هایی به افزایش انرژی کمک می‌کنند؟

چه مکمل‌هایی به افزایش انرژی کمک می‌کنند؟

گاهی خستگی آنقدر بر ما غلبه می‌کند که احساس می‌کنیم جانی برای انجام کارها نداریم. درست همین جا است که با وجود کار زیاد نیاز به افزایش انرژی دارید. معمولا اولین راهی که همه در پیش می‌گیرند نوشیدن قهوه با کافئین بالا یا نوشیدنی‌های انرژی زا است. منتها در کنار این نوشیدنی‌ها، انواع مختلف مکمل افزایش انرژی نیز وجود دارند که برای ورزشکاران و کسانی که همیشه وقتشان پر است و احساس خستگی می‌کنند، مناسب هستند. در این مطلب همراه ما باشید تا با انواع مکمل افزایش انرژی و کاهش خستگی آشنا شوید. همچنین به راحتی می‌توانید پس از خواندن این مطلب با راهنمایی مشاوران ما محصول موردنظرتان را از داروخانه آنلاین زیوش تهیه کنید.

 

مکمل افزایش انرژی شامل چه ترکیب‌هایی است؟

این مکمل‌ها ترکیب‌های مختلفی دارند اما مواد معدنی و ویتامین‌ها اولین و اصلی‌ترین ترکیباتی هستند که به عنوان مکمل کاهش خستگی در این محصولات به کار می‌روند. این ویتامین‌ها و مواد معدنی به شما کمک می‌کنند تا انر‌ژی بدن‌تان را افزایش داده و اگر نمی‌توانید ویتامین‌های مورد نیاز را از غذاها تامین کنید این مکمل‌ها به شما قدرت و انرژی بیشتری خواهند داد. از جمله این ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که در مکمل افزایش انرژی به شکل‌های گوناگون استفاده می‌شوند:

 

 

ویتامین B12

ویتامین B12 یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هایی است که بدن نیاز دارد تا سلامت خون و سلول‌های عصبی را حفظ کند. این ویتامین تأثیر مستقیمی بر تولید ماده ژنتیکی یا DNA دارد و بدون آن، فرآیندهای مهم بیولوژیکی مثل تقسیم و رشد سلول‌ها مختل می‌شود. معمولاً ویتامین B12 در منابع غذایی حیوانی یافت می‌شود، اما افراد وگان یا گیاه‌خوار نیاز به مکمل‌های ویتامین B12 دارند. کمبود این ویتامین می‌تواند علائمی همچون ضعف و خستگی ناشی از آنمی را به همراه داشته باشد.

 

ویتامین D

ویتامین D، معروف به "ویتامین خورشید"، نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدن دارد. این ویتامین به طور طبیعی تحت تأثیر اشعه UV خورشید از طریق پوست جذب بدن می‌شود.  دریافت مقدار کافی از ویتامین D از طریق غذاهایی مانند ماهی‌های چرب و زرده تخم‌مرغ و مکمل‌های حاوی این ویتامین نیز می‌تواند به حفظ سلامتی کمک کند. کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به ضعف عضلات، کمبود کلسیم در استخوان‌ها و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی شود.

 

آهن

آهن نیز برای ساختن هموگلوبین، پروتئینی که اکسیژن را به سلول‌ها منتقل می‌کند، ضروری است. کمبود آهن می‌تواند باعث کاهش سطح هموگلوبین در خون و احساس خستگی و ضعف شود. بانوانی که اغلب درگیر پریود‌های سنگین می‌شوند یا افرادی که به هر دلیل نیاز به آهن بیشتری دارند، ممکن است به کمبود آهن مبتلا شوند که در نتیجه احساس خستگی مداوم را به همراه دارد.

 

منیزیم

منیزیم نیز یک ماده معدنی مهم است که برای عملکرد اعصاب و عضلات و تولید انرژی لازم است. کمبود منیزیم می‌تواند باعث علائمی همچون تشنج عضلات، ضعف و خستگی شود. این ماده معدنی در غذاهایی مانند آجیل‌ها، دانه‌ها و غلات کامل یافت می‌شود، اما در صورت نیاز، مکمل‌های منیزیم نیز موجود هستند.

 

زینک

زینک یک عنصر معدنی است که بدن به مقدار کم احتیاج دارد. این ماده به تولید DNA، رشد سلولی و حفظ سلامت سیستم ایمنی کمک می‌کند. می‌توانید از منابع غذایی مانند گوشت، مرغ و مواد غذایی دریایی برای تأمین نیازهای زینک خود استفاده کنید. مقدار حداقل توصیه شده برای مصرف روزانه زینک برای مردان ۱۱ میلی‌گرم و برای زنان ۸ میلی‌گرم است. در صورت کمبود زینک، می‌توانید به مکمل‌های آن مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که مصرف زیاد زینک ممکن است منجر به عوارضی مانند تهوع و اسهال شود و همچنین ممکن است جذب آهن و مس را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، بهتر است به میزان توصیه شده پایبند بمانید و از مصرف اضافی مکمل زینک پرهیز کنید. همچنین، مصرف مکمل زینک می‌تواند در افزایش سطح انرژی نیز مفید باشد.

 

کراتین

کراتین یک پروتئین است که به طور طبیعی در عضلات بدن یافت می‌شود. مکمل‌های کراتین معمولاً به صورت پودر یا قرص عرضه می‌شوند. ورزشکاران و افرادی که تمرینات سنگین انجام می‌دهند، برای افزایش انرژی از مکمل کراتین استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف کراتین می‌تواند به‌خصوص برای تمریناتی که نیاز به انرژی سریع و فشرده دارند در توده عضلانی و عملکرد ورزشی بهبود داشته باشد.

کراتین به طور طبیعی  در مواد غذایی مانند گوشت قرمز، مرغ و ماهی یافت می‌شود. همانطور که ممکن است بدانید، ATP یا آدنوزین تری فسفات، منبع اصلی انرژی برای بدن است. هنگامی که بدن از ATP برای تولید انرژی استفاده می‌کند، یک گروه فسفات از آن جدا می‌شود و به آدنوزین دی فسفات تبدیل می‌گردد. وقتی که بدن به منبع سریعی از انرژی نیاز دارد، کراتین یک گروه فسفات به ADP می‌دهد و آن را به ATP تبدیل می‌کند، که این کار انرژی لازم برای تمرینات کوتاه مدت و با شدت بالا را فراهم می‌کند. بنابراین، مصرف مکمل کراتین می‌تواند ذخایر انرژی بدن را افزایش دهد و به شما کمک کند تا تمریناتی سخت‌تر و طولانی‌تر را انجام دهید.

 

کوآنزیم کیوتن (CoQ10)

کوآنزیم کیوتن یک ماده شیمیایی است که بدن توسط سلول‌های خود تولید می‌کند و برای رشد و نگه‌داری استفاده می‌شود. این مکمل غذایی در دو فرم قرص و مایع موجود است و به دلیل ویژگی‌های آنتی اکسیدانی‌اش شناخته می‌شود. افراد بسیاری از آن برای کاهش کلسترول، کمک به کاهش علائم بیماری‌های مانند سرطان و بیماری‌های قلبی استفاده می‌کنند. همچنین، شواهد نشان داده‌اند که مصرف کوآنزیم کیوتن می‌تواند خستگی را کاهش دهد، به‌ویژه اگر ناشی از فعالیت‌های فیزیکی باشد.

زمانی که سطح کوآنزیم کیوتن در بدن کاهش می‌یابد، سلول‌های بدن نمی‌توانند انرژی لازم برای رشد و سلامت تولید کنند که این موجب خستگی شما می‌شود. در غذاهایی مانند ماهی، گوشت و آجیل‌ها کوآنزیم کیوتن موجود است، اما مقدار آن‌ها کافی نیست تا سطح مورد نیاز آن را در بدن تأمین کنند، بنابراین مصرف مکمل کوآنزیم کیوتن ممکن است بهترین راه برای کاهش خستگی باشد. باید توجه داشت که سطح کوآنزیم کیوتن با سن کاهش می‌یابد و در برخی از بیماری‌ها مانند نارسایی قلبی و دیابت نوع ۲ میزان آن کاهش می‌یابد. همچنین باید به این نکته توجه داشت که مصرف کوآنزیم کیوتن ممکن است با برخی از داروها تداخل داشته باشد، بنابراین بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

 

 

کافئین به همراه ال‌تیانین

همه ما می‌دانیم که کافئین دارای خواص تقویت انرژی است. به همین دلیل از آن در قالب قهوه، چای، نوشیدنی‌های حاوی کافئین، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و نوشابه‌ها استفاده می‌کنیم. با این حال، بسیاری از افراد به دلیل عوارض احتمالی کافئین از مصرف آن خودداری می‌کنند. زیرا انواع مختلف کافئین می‌توانند منجر به بی‌قراری، اضطراب، تحریک‌پذیری و افت انرژی پس از افزایش اولیه آن شوند.

اما ما یک راهکار خوب داریم که با استفاده از آن می‌توانید از تمام این عوارض جلوگیری کنید. پیشنهاد ما این است که کافئین را با ال‌تیانین مصرف کنید. ال‌تیانین، یک اسید آمینه است که به طور طبیعی در چای و برخی از قارچ‌ها وجود دارد. این اسید آمینه می‌تواند شما را آرام کند، بدون اینکه باعث خواب‌آلودگی شود. در مطالعات مختلف، ترکیب کافئین و ال‌تیانین نشان داده شده که باعث بهبود حافظه و زمان واکنش می‌شود و همچنین خستگی فیزیکی و ذهنی را کاهش می‌دهد.

 

تیروزین

تیروزین اسید آمینه‌ای است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود. این اسید آمینه در بسیاری از غذاهای پروتئینی مانند مرغ، تخم‌مرغ و محصولات لبنی نیز وجود دارد. تیروزین برای تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی مهم است و ترکیبات شیمیایی هستند که پیام‌ها را در مغز انتقال می‌دهند. تصور می‌شود که تعداد آن‌ها در اثر فعالیت‌های شدید فیزیکی یا ذهنی کاهش پیدا می‌کند و می‌تواند منجر به افت تمرکز و سطح انرژی شود.

در مطالعات متعدد نشان داده شده است که مصرف مکمل تیروزین، هوشیاری و سطح انرژی را افزایش می‌دهد. این مکمل افزایش انرژی همچنین باعث تقویت حافظه و افزایش هوشیاری افرادی می‌شود که خواب کافی نداشته‌اند.

مصرف مکمل افزایش انرژی که بر پایه ویتامین‌ها و مواد معدنی است، نه تنها باعث کاهش خستگی می‌شود بلکه به حفظ سلامتی نیز کمک می‌کند. اما دقت داشته باشید هر مکمل برای فردی مناسب است و جهت شروع استفاده، بهتر است از مشاوران داروخانه آنلاین زیوش یا پزشک متخصص کمک بگیرید.

 

رایج‌ترین انواع مکمل افزایش انر‌‌ژی

در این قسمت برای آشنایی بیشتر چند مورد از بهترین و رایج‌ترین انواع مکمل کاهش خستگی از جمله قرص افزایش انرژی و موارد دیگر را به شما معرفی می‌کنیم تا با بررسی فواید هر محصول بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید:

 

 

قرص کافئین

مکمل کافئین بهبود تحریک‌پذیری نخاع و جذب فیبرهای عضلانی را در سیستم عصبی مرکزی ایجاد می‌کند که باعث کاهش درک خستگی و درد عضلانی در بدنسازان می‌شود. همچنین، اثبات شده است که مصرف کافئین می‌تواند عملکرد بدنی را در تمام انواع ورزش‌ها بهبود بخشد و خستگی ذهنی را کاهش داده و آن را به تاخیر اندازد.

 

مکمل HMB

HMB یک مکمل غذایی است که به علت قابلیتش برای کمک به رشد عضلانی و بهبود عملکرد ورزشی، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف HMB می‌تواند باعث افزایش عملکرد ورزشی، کاهش تجزیه عضلانی و افزایش رشد عضلانی در بین بزرگسالان شود. برخی تحقیقات نیز نشان داده‌اند که HMB می‌تواند ظرفیت و توانایی افراد برای ورزش کردن طولانی مدت را بهبود دهد.

 

مکمل بتا آلانین

بتا آلانین یک اسید آمینه است که به تولید کارنوزین در عضلات کمک می‌کند. این باعث کاهش تجمع اسید لاکتیک در عضلات شما می‌شود، که در نهایت به بهبود عملکرد ورزشی شما کمک می‌کند. مصرف بتا آلانین می‌تواند باعث کاهش خستگی، افزایش استقامت و بهبود عملکرد در تمرینات با شدت بالا شود.

 

مکمل ال آرژنین

ال آرژنین یک اسید آمینه است که در تولید اکسید نیتریک در بدن نقش دارد، که باعث گشاد شدن رگ‌های خونی و بهبود جریان خون می‌شود. همچنین، ال آرژنین می‌تواند ترشح هورمون رشد، انسولین و سایر مواد را در بدن تحریک کند که به افزایش متابولیسم بدن و بهبود عملکرد ورزشی کمک می‌نماید.

 

 

قرص‌های جوشان انرژی زا

قرص‌های جوشان انرژی زا می‌توانند قبل یا بعد از تمرینات بدنسازی مورد استفاده قرار گیرند و در بهبود عملکرد ورزشی تأثیرگذار باشند. این قرص‌ها می‌توانند متابولیسم بدن را افزایش داده و خستگی ناشی از تمرینات ورزشی را کاهش دهند.

 

عوارض استفاده از مکمل افزایش انرژی

این مکمل‌ها دو روی سکه دارند یعنی با استفاده درست می‌توانید از مزایای بی‌شمار آن‌ها بهره ببرید و در صورت عدم استفاده نادرست درگیر عوارضی مانند اضطراب، بی‌خوابی، سردرد، تپش قلب، چاقی، فشار خون بالا، ناراحتی معده و کم آبی بدن شوید. بنابراین بهتر است همواره طبق دستورالعمل از مکمل افزایش انرژی استفاده کنید.

 

چه کسانی نباید از این مکمل‌ها استفاده کنند؟

همانطور که گفته شد مکمل‌های افزایش انرژی هر کدام برای گروهی از افراد خوب هستند اما در این میان عده‌ای نیز نمی‌توانند از مکمل‌ها استفاده کنند. این دسته افراد عبارتند از:

کودکان و نوجوانان زیر ۱۲ سال

افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی

افراد دارای فشار خون بالا

افراد مبتلا به افسردگی حاد، اضطراب بالا یا بی‌خوابی

زنان باردار و شیرده

 

 

با زیوش پرانرژی باش!

مکمل افزایش انرژی و کاهش خستگی می‌توانند شما را برای یک روز خوب و فوق‌العاده آماده کنند و زمانی که نیاز به انرژی بیشتر دارید مانند بمبی از انرژی این نیاز شما را برطرف کنند. از قرص افزایش انرژی تا پودرهای گیاهی یا ویتامین‌های مختلف در نوشیدنی‌ها و پودرها، همه و همه از انواع مکمل‌هایی هستند که می‌توانید با مشورت پزشک از داروخانه آنلاین زیوش یا مراکز معتبر و داروخانه‌ها تهیه کنید.

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-21-91007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا