داروخانه آنلاین زیوش
نام محصول یا برند مورد نظر خود را جستجو کنید...
روتین پوستی برای رفع چروک

روتین پوستی برای رفع چروک

با افزایش سن کم کم خطوط و چین و چروک‌های کوچکی به خصوص در اطراف چشم‌ها، پیشانی و خط لبخند و لب‌ها ظاهر می‌شوند که نشان می‌دهد وقت مراقبت بیشتر از پوست و داشتن یک روتین پوستی برای رفع چروک است. امروزه محصولات بسیار زیادی از کرم‌های ضد چروک و کرم لیفتینگ تا روش‌های پزشکی مانند بوتاکس و فیلر برای رفع این چین و چروک‌ها وجود دارد اما بهترین روش برای شما کدام است؟ یا شاید برای‌تان سوال باشد به چه ترتیبی باید از محصولات مراقبت پوستی یا روش‌های پزشکی استفاده کرد تا به کاهش چین و چروک‌های صورت کمک کنید و بار دیگر پوستی زیبا، صاف و جذاب داشته باشید. در این مطلب همراه زیوش باشید تا همه چیز را درباره یک روتین پوستی خوب بدانید.

 

چرا پوست دچار چین و چروک می‌شود؟

با افزایش سن روند پیری پوست مسئله‌ای است که نمی‌توان از آن فرار کرد. به مرور زمان پوست توانایی تولید کلاژن و الاستین را از دست می‌دهد و میزان آب موجود در پوست کاهش می‌یابد که باعث بروز چین و چروک می‌شود. در واقع پوست با افزایش سن خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد و دچار افتادگی و شکنندگی می‌شود. همچنین تولید چربی طبیعی پوست نیز کاهش می‌یابد که در چنین مرحله‌ای شما باید به پوست‌تان برسید.

یکی از بهترین و اولین راه‌هایی که افراد برای مقابله با این چین و چروک‌ها در نظر می‌گیرند استفاده از کرم لیفتینگ است. کرم‌هایی که پوست را به تولید کلا‌ژن بیشتر تحریک کرده و باعث کاهش چین و چروک می‌شوند.

 

 

بهترین زمان برای شروع روتین پوستی برای رفع چروک

بازه سنی ۳۰ تا ۴۰ سالگی زمانی است که چین و چروک‌ها ظاهر می‌شوند. در این دهه باید خودتان را برای مراقبت بیشتر از پوست آماده کنید. این مراقبت می‌تواند از بازه‌ی سنی ۲۰ تا ۳۰ سالگی شروع شود و با داشتن یک روتین مراقبت پوستی مانع از بروز چین و چروک‌ها می‌شود. اما اگر در ابتدای ۳۰ سالگی هستید هنوز هم دیر نیست. از آنجایی که با گذشتن از 30 سالگی، پوست شما تحت تاثیر تغییرات بیولوژیکی قرار می‌گیرد، نیازمند مراقبت خاصی است. در این دوره، عوامل مختلفی می‌توانند بر زیبایی و سلامت پوست شما تأثیر بگذارند. بنابراین، داشتن روتین مراقبتی پوستی مناسب برای رفع چروک و نحوه انتخاب بهترین محصول ضد چروک بسیار اهمیت دارد و می‌تواند به شما کمک کند تا پوستتان را در برابر این تغییرات محافظت کنید و جوانی و زیبایی پوستتان را ماندگار کنید.

بهتر است بدانید با آغاز دهه سوم زندگی، ترشح هورمون‌های رشد کاهش می‌یابد که ممکن است منجر به کاهش توانایی پوست برای ترمیم و بازسازی آسیب‌های سطحی شود. همچنین، ساختار کلاژن و الاستین بافت پوست نیز با تغییرات فیزیولوژیک کاهش می‌یابد که باعث افتادگی پوست می‌شود. افزایش چین و چروک، منافذ بزرگ پوست، و مشکلات مربوط به جوش و آکنه نیز از مشکلات متداول این دوره هستند که دلیلی برای چین و چروک‌های بیشتر می‌شوند.

 

روتین پوستی برای رفع چین و چروک

حالا که با تمام چم و خم مربوط به چین و چروک صورت و اهمیت داشتن روتین پوستی رفع چین و چروک آشنا شدید، وقت آن رسیده بدانید یک روتین دقیقا چه مراحلی دارد و چطور باید از پوست خود مراقبت کنید تا کرم لیفتینگ یا سایر محصولات بیشتر اثر را داشته باشند. گروه زیوش اینجاست تا بهترین روتین پوستی برای رفع چین و چروک را مرحله به مرحله برای شما توضیح دهد.

روتین مراقبت پوستی برای داشتن پوستی جوان، سالم و زیبا و شاداب، انجام مرحله به مرحله و استفاده از محصولاتی است که باید هفتگی و با نظم خاصی از آن‌ها استفاده شود.

جالب است بدانید با داشتن یک روتین خوب ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات پوستی کاهش می‌یابد و نیازی به روی آوردن به روش‌های پزشکی یا پرداخت هزینه‌های سرسام آور نیست.

اول از همه بهتر است بدانید روتین پوستی برای رفع چروک به دو بخش روتین روز و شب و محصولات مخصوص تقسیم می‌‌شوند.

 

 

مراحل روتین روز برای رفع چروک

1) پاکسازی پوست

اولین مرحله در روتین مراقبت از پوست پاک‌سازی آن است.این پاکسازی به ویژه برای پیشگیری از ظهور چین و چروک و حفظ جوانی پوست لازم است. در این مرحله هر روز صبح پس از بیدار شدن باید ابتدا با یک شوینده مناسب پوست صورت را شسته و سپس از تونر مناسب استفاده کنید. استفاده از شوینده مناسب و تونر پس از آن می‌تواند به تقویت سلامت و زیبایی پوست کمک کند.

معمولاً توصیه می‌شود که از محصولات گیاهی و بدون مواد مضر استفاده کنید. همچنین، برای افرادی با پوست خشک و حساس، فوم شوینده‌های ملایم و مرطوب‌کننده مناسب است. افراد با پوست چرب و مستعد آکنه نیز می‌توانند از فوم شوینده‌های ضد باکتری و تنظیم‌کننده چربی استفاده کنند.

استفاده از تونر نیز می‌تواند به تنظیم PH پوست کمک کند و پوست را برای جذب بهتر محصولات مراقبتی آماده کند. با انتخاب محصولات مناسب و رعایت این مراحل پاکسازی، می‌توانید از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و جوانی و سلامتی آن را حفظ کنید.

 

2) آبرسانی به پوست

مرحله دوم روتین پوستی برای رفع چروک، آبرسانی به پوست است. رطوبت‌رسانی به پوست یکی از مهم‌ترین عوامل در حفظ جوانی و سلامتی آن به شمار می‌رود. پوست خشک و کم آب ممکن است باعث تشدید نشانه‌های پیری مانند چین و چروک شود. بنابراین، استفاده از محصولات آبرسان در روتین مراقبت از پوست می‌تواند به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک کرده و پوست را نرم و لطیف نگه دارد.

برای پوست چرب، می‌توان از فلوئید آبرسان استفاده کرد که رطوبت لازم را بدون ایجاد احساس سنگینی بر روی پوست فراهم می‌کند. اما برای پوست خشک، کرم‌های مرطوب کننده و بمب‌های آبرسان می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند که با فرمولاسیون‌های غنی از عناصر مرطوب کننده، پوست را آبرسانی و تغذیه می‌کنند.

به علاوه، مصرف آب به میزان کافی در طول روز و بلافاصله پس از بیدار شدن، مصرف مواد غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها مانند میوه‌ها و سبزیجات، و استفاده از محافظت‌های محیطی مانند استفاده از کرم‌های محافظتی در برابر آفتاب نیز می‌توانند در حفظ رطوبت و جلوگیری از پیری زودرس پوست موثر باشند.

 

 

3) استفاده از ضد آفتاب

سومین مرحله در روتین، استفاده از ضدآفتاب مناسب پوست است. استفاده از ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین اقدامات برای حفظ جوانی و سلامت پوست به شمار می‌روند. اشعه‌های مضر UV خورشید می‌توانند باعث آسیب به پوست شوند و عوارضی مانند چین و چروک، افتادگی پوست و حتی افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست شوند.

ضد آفتاب باید به عنوان قسمتی اساسی از روتین مراقبت از پوست هر روز حتی در  روزهای ابری و غیر آفتابی استفاده شود. محصولات ضد آفتاب مناسب پوست شما باعث می‌شوند تا پوست از اشعه‌های UV محافظت شود و از تخریب کلاژن و الاستین که باعث پیری و چین و چروک می‌شوند، جلوگیری کنند.

ضد آفتاب باید حداقل هر دو ساعت یک بار تمدید شود و پس از تعرق زیاد باید مجدداً استفاده شود. استفاده از مقدار کافی و به موقع ضد آفتاب می‌تواند به شما کمک کند تا پوستتان را از آسیب‌های ناشی از اشعه‌های UV محافظت کنید و زیبایی و سلامتی آن را حفظ کنید. براساس تحقیقات، اشعه‌های خورشید عامل ۷۰ تا ۸۰ درصد از مشکلات پوستی مانند چروک و افتادگی هستند. ضد آفتاب را حتما ۳۰ دقیقه پیش از بیرون رفتن از خانه روی پوست صورت و گردن به خوبی ماسا‌ژ دهید.

 

4) استفاده از ضد آفتاب دور چشم

پوست اطراف چشم بسیار نازک‌تر و حساس‌تر از سایر قسمت‌های صورت است و میزان کلاژن، الاستین و چربی آن کمتر از سایر قسمت‌های صورت بوده و در نتیجه بهتر است از ضد آفتاب مخصوص برای این ناحیه استفاده کنید. ضد آفتاب‌های مخصوص دور چشم معمولاً فرمولاسیون‌هایی دارند که باعث ایجاد کمترین تحریک چشم می‌شوند و قادر به محافظت از پوست حساس اطراف چشم در برابر اشعه‌های UV هستند.

استفاده از ضد آفتاب مناسب برای پوست اطراف چشم می‌تواند به پیشگیری از چین و چروک در این ناحیه کمک کرده و از آسیب‌دیدگی ناشی از اشعه‌های UV جلوگیری کند. بنابراین، استفاده منظم از ضد آفتاب برای این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

مراحل روتین پوستی برای رفع چروک در شب

1) پاکسازی پوست

پاکسازی پوست در روتین ضد چروک شب  به دلیل وجود آرایش و مواد آرایشی که باید کاملاً از پوست پاک شوند با روتین روزانه متفاوت است. استفاده از پاک‌کننده ملایم و مناسب برای حذف آرایش و آلودگی‌های روزمره و سپس استفاده از یک شوینده مناسب برای پاکسازی عمیق‌تر پوست از مراحل اصلی در این روتین محسوب می‌شود.

میسلار واتر یک گزینه عالی برای پاکسازی آرایش و آلودگی‌های روزانه است و می‌تواند به خوبی کمک کند تا پوست پاک شده و برای مرحله‌های بعدی آماده شود. بعد از پاکسازی، استفاده از یک تونر مناسب نیز می‌تواند به تنظیم PH پوست کمک کند.

 

2) استفاده از سرم یا کرم ضد چروک

سرم‌ها یا کرم‌های ضد چروک، به خصوص محصولات حاوی رتینول، می‌توانند در پیشگیری از پیری زودرس پوست و کاهش چین و چروک‌ها موثر باشند. رتینول یک ترکیب بسیار معروف و مؤثر است که به عنوان ترکیبی از ویتامین A استفاده می‌شود و می‌تواند بهبود قابل ملاحظه‌ای در بافت و سلامت پوست داشته باشد.

رتینول با تحریک کلاژن و الاستین، می‌تواند باعث بهبود ساختار پوست شود و با کمک به تجدید سلول‌ها، بافت پوست را تقویت کند. همچنین، از آن‌جایی که رتینول می‌تواند رطوبت پوست را حفظ کند،  در افزایش لطافت و طراوت آن نیز موثر است.

استفاده از کرم ضد چروک حاوی رتینول در روتین شب می‌تواند بهترین نتایج را برای بهبود و زیبایی پوست ارائه دهد، زیرا پوست در این زمان از روز بهترین توانایی برای جذب و استفاده از ترکیبات فعال دارد.

 

 

3) استفاده از مرطوب‌کننده‌ها

پس از این مراحل استفاده از مرطوب‌کننده‌ها بسیار اهمیت دارد. استفاده از مرطوب کننده مناسب حساسیت پوست در اثر استفاده از رتینول را کاهش می‌دهد. بنابراین بهتر است از کرم لیفتینگ صورت یا سرم لیفتینگ و کلاژن سازها استفاده کنید.

 

4) کرم دور چشم شب

در پایان روتین، کرم دور چشم را فراموش نکنید. کرم دور چشم عضو لاینفک روتین پوستی برای رفع چروک است. براساس سن و نوع پوست یک کرم دور چشم شب انتخاب کرده و حدود ۳ سانت پایین‌تر از چشم‌ها آن را ماساژ دهید و روی پلک پایین یا استخوان گونه به صورت دورانی و آرام بمالید تا جذب شود.

***

در نهایت خرید کرم لیفتینگ به همراه یک روتین خوب به شما کمک خواهد کرد به مرور زمان چین و چروک‌ها کاهش یافته و پوست ظاهری زیبا و سالم داشته باشد. شما می‌توانید از گروه زیوش درباره روتین مراقبت از پوست یا انواع کرم‌های لیفتینگ سوال پرسیده و از مشورت و راهنمایی آن‌ها بهره بگیرید.

داروخانه آنلاین زیوش

آدرس : تهران، خيابان كارگر شمالی، نبش خیابان دوم، پلاک 1837، طبقه همكف

شماره تلفن : +98-21-91007666

ایمیل : info@zeevash.ir

زیوش

داروخانه آنلاین زیوش، نسخه آنلاین داروخانه معتبر دکتر سالاری تبار است که از سال 1398 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تحت نظر سازمان غذا و دارو آغاز کرده است. داروخانه زیوش، داروخانه‌ای مدرن در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، درمانی، محصولات جنسی و مکمل‌های درمانی، کمک درمانی و ورزشی است؛ مهم‌ترین اصل ما در گروه زیوش، رضایت مشتریان، کیفیت و اصالت کالا، ارائه مشاوره تخصصی توسط کارشناسان متخصص و پزشکان داروساز مورد اعتماد است.

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید
تمامی حقوق برای داروخانه آنلاین زیوش محفوظ است. | طراحی سایت پرسینا